Gabinet: Wrocław, ul. Żernicka 215
Rejestracja: 601 775 123
dr n. med. Dariusz Kraśnicki skype
Nasz e-mail - zadaj pytanie!

Czy pozycjonowanie w Google ma sens ?

Czy pozycjonowanie w Google ma sens ?

Rewolucja, która przysporzyła Google pierwsze miejsce jako światowej wyszukiwarki, była spowodowana uwzględnieniem po raz pierwszy czynników zewnętrznych w algorytmie.

Od Przychodnia Medycyny Pracy Wrocław

W tym czasie były to tylko linki zewnętrzne:

  • Znajduję tutaj pewną analogię do oceny prac naukowych poprzez tzw wskaźnik cytowań: czyli liczbę indeksowanych prac naukowych powołujących się na inną publikację.

Oczywiście, tam gdzie powstał nowy algorytm znalazły się osoby, które próbowały sztucznie wpływać na pozycję wyników.

Tak było zresztą od samego początku innych wyszukiwarek / doorway pages napakowane jak kaczka na święta słowami kluczowymi podobno czyniły cuda/.

W miarę jak siła Google rosła pojawiło się zapotrzebowanie biznesu na miejsca w czołówce. Sytuację podgrzało wprowadzenie reklam Google AdSense. Ponieważ kilka procent internautów klika w reklamy [nawet bez większego zainteresowania, a Google za to płaciło właścicielowi strony] ruch na stronie stał się jeszcze bardziej istotny.

Pamiętam jak w 2006 r, kiedy zostały utworzone moje pierwsze strony podstawą było masowe katalogowanie, później dodawanie artykułów do presell pages.

Zaczęło się pojawiać oprogramowanie do masowego dodawania linków, a także programy oszukańczego klikania w reklamy AdSense.

Nie mogło to ujść uwadze właścicielom firmy z Mountain Wiew oraz reklamodawcom.

  • Fałszywe kliki oznaczają po prostu spłukanie pieniędzy z wodą w toalecie, więc po co płacić za coś takiego.
  • Strony nieistotne w wynikach wyszukiwania, również powodują mniejszą chęć internautów do sprawdzenia reklam AdSense poprzez kliknięcie.

Ostatnio Google dodało około 200 nowych czynników mających znaczenie w algorytmie wyszukiwania.

Oczywiście linki mają jeszcze znaczenie, ale rola śmieciowych katalogów chyba należy do przeszłości.

To samo dotyczy systemu masowego dodawania linków lub płatnych linków ze stron o wysokim PR.

Nikt nie zna dokładnie algorytmu Google /tak jak nie trzeba znać budowy telewizora, aby oglądnąć coś ciekawego/, jednak Firma wydaje się skupiać na naśladowaniu zachowań internautów, kiedy dana strona się komuś podoba.

  • Pewien obraz mogą dać darmowe narzędzia Google Analitics.
  • Również moje konto Gmail bardzo rzadko zaśmiecane jest spamem, co pośrednio świadczy o zdolności odzielenia "ziarna od plew" nawet w takim śmietniku jak internet.

W tym momencie jeżeli nawet ktoś wejdzie na "doskonale wypozycjonowaną stronę" i za sekundę wyjdzie, a schemat ten będzie się powtarzał, to trzeba być niespełna rozumu aby sądzić, że komputery Google tego nie zauważą !!

Co innego, jeżeli ktoś przechodzi ze strony na stronę po kilkunastu minutach czytania i wszystko wskazuje na jego szczere zainteresowanie.

  • Oczywiście jest to uproszczenie problemu, ale wszytko wskazuje pójście w tym kierunku.

Czy pozycjonowanie w Google ma sens - rozwiązanie ??

Wszystkim, którzy utworzyli stronę i chcą szybkich wyników zdecydowanie odradzam sztuczne nachalne pozycjonowanie.

  • Nawet jeżeli robimy to sami, to skupiamy swoje wysiłki na kilku słowach kluczowych /liderach/, z reguły  o dużej bardzo konkurencji [oraz zapotrzebowaniu].
  • Tym czasem ponad połowa wyszukiwań to tzw Long Tail Keywords - np jak sprawdzić czy moje prawo jazdy jest do odbioru ? Lub ile kosztuje prawo jazdy na motor ?

Warto rozpocząć swoje wysiłki budując wartościową treść opartą na łatwiejszych słowach kluczowych /mniejsza konkurencja ale i zapotrzebowanie/.

  • Stopniowo dodając następne strony /ciągle o wysokim poziomie merytorycznym/ pozycjonujesz swoje strony bardzo naturalnie.
  • Google docenia wartość stron, internauci wchodzą coraz częściej i tworzy się masa krytyczna windująca twoją stronę główną do pierwszej dziesiątki, nawet we frazach trudniejszych.
  • Warto też się rozejrzeć za linkami ze stron o podobnym temacie, a mając kilka witryn unikniemy mniej wartościowych linków zwrotnych.

 

  • Oczywiście czynniki na stronie /słowa kluczowe/ też mają znaczenie, aczkolwiek niektórzy uważają, że nie.
  •  Na zdrowy rozum skąd Google ma wiedzieć o czym jest strona i jeżeli użyjemy wszystkiego w miarę to tylko pomoże. Nawet alkohol w małej dawce jest lekarstwem, w średniej wywołuje znajome zamierzone efekty a w śmiertelnej zabija!!

Jedna z moich stron w ciągu roku miała około 200 tys wejść poprzez ok 71 tys. słów kluczowych. Wprawdzie lider miał 6500 wejść, ale większość to były pojedyncze zapytania.

Co ciekawe z poszerzaniem zawartości twojego serwisu - twój Długi Ogon Słów Kluczowych rośnie szybciej niż u jaszczurki czy od pędów bambusa. Statystki pozwalają ci znaleźć nowe ciekawe tematy, oparte wprost na ludzkich zainteresowaniach. Naturalne linkowanie z innych tematycznych stron jest kwestią czasu.

  • Oczywiście będą problemy: część bardziej leniwych internautów będzie kopiowała twoje treści, czasami Google ma swoje fochy ale jest to sprawdzona droga do sukcesu.

Rzadko który pozycjoner ma podejście, że zadowolenie jego pracodawcy przekłada się bezpośrednio na jego zarobki. Niestety czasami polega to jedynie na uzależnieniu od własnego zaplecza i gwałtownym spadku pozycji po zerwaniu współpracy.

Czasami mam wrażenie, że praca polega bardziej na płatnej obserwacji rezultatów oraz doraźnych interwencjach.

  • Z reguły też osoba pozycjonująca nie ma zielonego pojęcia o specyfice twojej działalności. Spotkałem się z przypadkiem, kiedy uparcie pozycjonowano stronę pod frazę Świadectwa kwalifikacji [zapotrzebowanie zerowe], kiedy wszyscy szukają świadectwo kwalifikacji [1000 wejść na miesiąc]

Takie niestety jest życie w trudnych czasach kryzysu !!

Czy pozycjonowanie w Google ma sens - wartościowa treść ?

Podziel się:

Odpowiedzi

Dodaj nową odpowiedź

  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Linki będą posiadać atrybut "nofollow".

Więcej informacji na temat formatowania