Gabinet: Wrocław, ul. Żernicka 215
Rejestracja: 601 775 123
dr n. med. Dariusz Kraśnicki skype
Nasz e-mail - zadaj pytanie!

Mapy Google wyszukiwanie lokalne

Mapy Google wyszukiwanie lokalne i pozycjonowanie.

Google maps pojawiły się we właściwym momencie, kiedy wydawało się, że właściciele firm lokalnych będą skazani na łaskę i niełaskę pozycjonerów.

Ich urok polega na systemie weryfikacji. Jeżeli chodzi o centrum firm lokalnych na początku jest to pocztówka lub telefon. Pierwsza przyjdzie wyłącznie na adres firmy [z reguły po kilku tygodniach]. Ten telefon [będzie zamieszczony obok mapki] trzeba odebrać aby otrzymać PIN.

Od Przychodnia Medycyny Pracy Wrocław

Niestety wymaga to współpracy osoby tworzącej mapkę z właścicielem firmy - pocztówki giną wśród stosu korespondencji, a kiedy telefon przekazuje informację o PIN-ie angielsku [2009 r] zdziwionej panience/sekretarce ta szybko się wyłącza, zanim zdążą przeprosić za inconvenience .

  • Potem jest nieco łatwiej, szczególnie jeżeli firma zgadza się podać telefon komórkowy [weryfikacja sms-em].

Oficjalnie Google twierdzi, że najważniejsze w tej chwili jest istotność wyszukiwania miejscowej firmy. Jest to z pewnością cel do którego dążą i kiedyś osiągną.

    Mapy Google wyszukiwanie lokalne

  • Nie wdając się w szczegóły techniczne zakładania konta Google oraz mapki w centrum firm lokalnych, wydaje mi się, że najważniejszymi elementami są
  1. Tytuł - słowo kluczowe lub kombinacja słów kluczowych /czasami dodawałem nazwę swojego miasta chociaż kilka mapek nie miało go w tytule i też działały. Ponieważ używałem mapek w wersji angielskiej chodzi tu o Company/Organization:
  2. Categories - należy traktować raczej jako słowa kluczowe pod którymi chcemy aby się nam wyświetlało lokalnie.

Należy uczciwie stwierdzić, że Google zaleca nieco inne tworzenie doskonałych wpisów, np Tytuł zawiera jedynie oficjalną/zarejestrowaną nazwę firmy. 

Stopniowo będą też weryfikować różne spam mapki, zrobione za starych dobrych czasów. Na razie moje mapki działają i niekiedy mam z nich najwięcej ruchu - aż się boję coś zmieniać.

Zauważyłem też mapki Google kompletnie nie związane z porządanym wyszukiwaniem, a pojawiające pod innym słowem kluczowym. Prawdopodobnie stosują metodę podobną do mojej.

  • Ostatnio próbowałem wprowadzić jeszcze jedną mapę i coś mi ją odrzuca, dlatego myślę, że mapy Google będą pod nieco większą kontrolą panów z Mountain Wiew.

 

Mapy Google wyszukiwanie lokalne pozycjonowanie.

Zauważyłem ostatnio dużą skuteczność mapek Google tworzonych osobiście. W zasadzie poza treścią merytoryczną mapy ma się wpływ jedynie na tytuł. Pomimo tego starannie dobrany potrafi długo utrzymywać się w pierwszej dziesiątce wyszukiwania. Pierwsze mapy swojej firmy stworzyłem dla celów szkoleniowych i bardziej dla zabawy, ale okazały się małym hitem.

  • W opisie strony warto podać nazwę lub dane kontaktowe swojej witryny. Kilka sensownych linków w grafice też nikomu nie zaszkodziło [jak na razie].

Podziel się:

Odpowiedzi

Dodaj nową odpowiedź

  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Linki będą posiadać atrybut "nofollow".

Więcej informacji na temat formatowania